תיקון מכונות תיקון עולם

תיקון מכונות או תיקון עולם

 

זכור לי מימי חברותי בקיבוץ את תיקון המכונות. תיקון מכונות היה מקום כפשוטו -מביאים אליו את המכונות המקולקלות- טרקטורים, ומחרשות , מכסחות דשא – בקיצור כל מכונה שאינה נותנת תפוקה בהתאם לציפיות ממנה. 

המקום היה נראה כמו מוסך עם כל המשתמע מכך- ריחות ,צבעים, כלים, חלונות פרוצים , ואנשים נחמדים שעושים מלאכתם באהבה.

בימי החורף הפך מוסד תיקון המכונות ל”מדורת השבט”  באשר אנחנו הפלחים לא יכולנו לצאת לשדות לקטוף ,לזרוע לחרוש ושאר עבודות השדה.

היינו (כל אחד בסתר) בודק את מזג האוויר ובסתר ליבו מקווה לגשם, או לפחות שהשדה בוצי . קמנו בשעה היעודה גם אם היתה זו שעת בוקר מוקדמת ובמהלך לא מתוכנן מצאנו את עצמנו יושבים, שותים קפה או תה ובקיבוץ כמ ובקיבוץ – דיונים דיי שטחיים אך מלאי רגשות על מה נכון ,מי צודק, מי חכם . היו ימים….

את תיקון מכונות מחליף בעולם הרפואה חדר ניתוח. מגיעה מכונה מקולקלת ועל המכונאי/הרופא לתקן ולהחזיר את המכונה לעבודה , לתפקוד. בתיקון מכונות היה מותר לעשן, הבגדים היו כחולים ,בחדר הניתוח הכל לבן . אך למעשה אין שום הבדל בפנימיות בין תיקון מכונות לחדר ניתוח. 

“תיקון מכונות נפשיות”  הוא המקום בו פוגשים מכונאים מוכשרים יותר או פחות שעושים אבחנה למכונה פרוגנוזה, ופועלים על המכונה הנפשית כדרך המכונאי או הרופא המנתח. 

תיקון מכונות המורכב ביותר מוטל על מתקני מכונות החינוכים. כאן המכונה מורכבת מכמה מכונות , שאמורה לתפקד תפקודים שונים ומורכבים. שינוי חיצוני בולט שהוא מספיק גדול כדי להביא גם לשינוי איכותי בשונה מחדרי המכונות שתארנו קודם. 

ציוני הבגרות עלו, מספר הניגשים גדל, בוגרינו הולכים ליחידות עילית – ההצלחה נמדדת בניצול יכולות המכונה לתת תפוקה.

אלא מה, האדם אינו מכונה ויעודו ממש לא לתת תפוקה . האדם הוא נברא המחפש את המשמעות ,מחפש משמעות, הוא מסוגל לבחור – הוא מופעל על ידי כוחות רוחניים , כפופים לחוקים רוחניים אלוקיים. 

הוא שלם המורכב משתי נפשות שמלובשות בחומר -גוף – ועליו ללמוד להפיק ולהגיע למימוש שמוטבע בו , בנשמתו . 

אנחנו בוחרים את אותם אופני הטיפול שיאוישו על ידי טובי המכונאים , בחדרים היפים והמפוארים – לא יעזור כלום. מלמדים אותם , את מכונאי הגוף והנפש (מחנכים ואנשי חינוך) לראות תהליכים מכניים , סיבות לתקלות, והגדרות לא ברורות אפילו להם לאן הם לוקחים את התיקון. 

תיקון במובן הרוחני זה כבר סיפור אחר לגמרי. כאן לוקחים בחשבון כמות ואיכות שפועלים למען חיים רוחניים שגם מעלים את הגשמי לאיכויות כאלו שהוא משרת את הרצון הרוחני. 

ההכשרה של העוסקים בתיקון הנפש והרוח שונה בתכלית מההכשרה ,הרגלי הלימוד המקובלים – לא יכול להיות אחרת. התהליך עצמו שונה בכל פרמטר ומובן. זו כניסה לחלל איכותי , מלא קדושה וחשיבות , והזהירות המתבקשת מעיסוק במהות של קדושה עליונה – ניצוץ אלוה ממעל.

מרכז “נחת רוח” בנתניה חי ונושם את השליחות ומתמסר אליה במלוא החשיבות והרצינות.

בואו ונעזור לכם. 

 

 

  



שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

אולי יעניין אותך גם...

אני ואתה נשנה את העולם

אם אתם מעוניינים בליווי בדרך לנחת רוח אישית או מקצועית, מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם