מפגשים

את העבודה המשותפת נקיים בהתאם לצרכים ובהתייחס למגבלות של תקופתנו. מה שניתן לעשות דרך ה zoom ומה שניתן, ניפגש במשכננו בנתניה.

אין נושא רוחני, נפשי, אנושי שזר לנו או לתורת הנפש היהודית, אך הגבלנו את עצמנו לתחומים הבאים:

חיי הנפש והרוח שלנו כפרטים – מסע אישי לנשמה

המחפש שבנו לא נותן לנו מנוחה. כשמדובר בחיפוש נפשי נשמתי, מדובר על שאיפה לתודעה גבוהה והיא דורשת את כל מאגרי הנפש להשתתף בחיפוש.

ודאי כבר ניסינו כמה פעמים – יגענו ומצאנו נאמין, לא מצאנו – עלינו לחזור ולחפש מדריך ודרך שב”ה תקרב אותנו אל נקודת החירות שהיא הווית נחת הרוח.

לוותר זו לא אופציה.

ההחלטה לצאת ולחפש, להגיע לנקודת הגבול, לבחור לחצות את הגבול, למצוא נחלה ולהקים בה משכן.

ואז לבסס וליישב את מקומי החדש, לנטוע ולהשריש שורשים באדמה, לרצות בכל מעודי להגיע לשורשי נשמתי, מחייב דרך ומחויבות עמוקה.

למצוא ולהתחייב לגילויים העולים מהמציאה, דורש אומץ וביטחון והשלב האחרון, לחבר ולהתחבר עם העצמי אל המציאות, החיים היומיומיים הלכה ומעשה.

מסע משותף של אני (יוסף) ואת\ה, מסע מרתק שאין יותר חשוב ממנו.

זוגיות ייעודית

אומרת הגמרא (סוטא  יז, א)  “דרש רבי עקיבא – איש ואישה זכו-שכינה בניהם. לא זכו אש אוכלתן”

תורת הנפש היהודית מכירה ומטפלת בנושא הזוגיות כשלב הכרחי לקראת הקמת משפחה. זו תפיסה שונה בתכלית לעיסוק בנושא הזוגיות, אשר רואה בעצם הזוגיות נושא העומד בפני עצמו.

מאוד מורכב להביא לידי ביטוי את התכנים הנדרשים מנקודת המבט של תורת הנפש היהודית ללא ליווי והדרכה מעמיקה .

בימינו קשה שבעתיים לבנות אוירה זוגית נכונה ומדויקת, כזו שתגדיל את האפשרות ל “שכינה ביניהם”.

מחד, עוצמות של אור חיים גדולות מאוד עומדות ביסוד “אחדות הניגודים” של גבר ואישה אשר מחליטים ובוחרים להתאחד יותר ויותר. ומאידך, להיות מופרדים ולשמור על הניגודיות. המרחק בין תוצאת ‘השכינה’ לבין ‘אש אוכלתן’ מתארת את המטען העצום של הזוגיות.

האור המוקרן מתורת הנפש היהודית על מכלול ומורכבות הנושא, ניסיון החיים האישיים והידע שנרכש מתוך עשרות שנים של טיפול נפשי בזוגות, מקנה לי את הרשות הפנימית לעזור בזהירות המתבקשת למעוניינים, להצטרף לתהליך מדהים של חיפוש וגילוי.

הכוונה לכאלה שממש בתחילת הדרך ומעוניינים לברר בטרם יחליטו לקשור בקשר ברית נישואין את נפשם והן לכאלה שכבר צברו ניסיון ומבקשים, לבדוק, לתקן, לרענן  וללמוד להתחיל מבראשית.

הורות ומשפחה

https://www.youtube.com/watch?v=NxLOmxfK4Pw&t=29s

ראיתי את הסרטון (ממליץ לראות את הסרטון) הזה כמה פעמים והוא מצא חן מאוד בעיני. הוא קצר, נכון לכולנו ובעיקר נוגע בלב הנושא שלנו.

ללא השפעה, ללא מילוי תוכן רוחני יהודי עמוק, ללא הבנה של תורת הנפש היהודית יהיה קשה מאוד לחנך את ילדנו , קרי: “השראה היא, אפוא תהליך פנימי שהופך את הציווי הבסיסי – כלומר את אותו דבר “שצריך” לעשות – למטרה נחשקת שהאדם צועד לקראת בהתלהבות” (גינזבורג תשע”ו ,31)

השינוי שכולנו מרגישים מצמצם את “הכוחות” של גורמי הסמכות בכלל וההורים בפרט. ההילה שסבבה והוענקה להורים, האחריות וההובלה, הולכות ומצטמצמות .

מאידך, בעולם מבולבל ומשתנה תדיר יש חובה להצטרף לתהליך שמחזיר עטרה ליושנה, באופן שמדויק ותואם למציאות העכשווית. לפי תורת הנפש היהודית, יוכלו ההורים להתחבר לשורשים הרוחניים של ההורות, לסיבות הרוחניות ולמטען העמוק שמהווה את המושגים, אמא, אבא – משפחה.

לצורך הפשטת הנושא אקרא לו ירידה צורך עלייה. מחד אנו מרגישים דילול בסמכות (מחנכים בבתי ספר וההורים) מאידך, אם נבין לעומק את החוכמה שבכך, מבחינת מקדים תרופה למכה  – ירידה זו באה כדי ליצור מצוקה שתנחה אותנו למצוא את התרופות המתאימות לעת זו.

אם בעבר עצם “כניסת ההורה לתמונה” גרמה לילד/למתחנך לצמצם עצמו, להרגיש בושה ולכבד, היום, יותר ויותר, יהיה עלינו ההורים לצלול פנימה אל שורש נשמתנו ולהיות ‘רב’. להתעשר, במובן של עושר מודעותי ואושר נפשי, שייתן לנו ההורים, ולילדנו את מקור הכוח אשר יגרום לנו לנוע ממדרגה למדרגה, בעוצמה וביטחון.

נעסוק במרכיבים הרוחניים והנפשיים של המשפחה, נחזק ונחדד יחד את הפוטנציאל, היכולת  הבלתי תאומן של הזוגיות, נבין ונדייק את התפקוד ההורי כשלב מאוד גבוה בהתפתחות  ונקשר את הדברים שעולים בתהליך, לאומנות החינוך.

  • משפחות שמתמודדים עם קשיים משמעותיים יהיה להן נכון לפנות לתהליך חינוכי טיפולי כמשפחה גרעינית. למשפחות שמעוניינות להקדים תרופה למכה, ו/או משוכנעות שהכרחי וחכם להיכנס לתהליך למידה התנסותי מחויב המציאות מוזמנות לפנות אלינו ולהצטרף.

עולם הטיפול/החינוך הנפשי

יעוץ, הדרכה, למידה והרצאות לאנשי חינוך וטיפול.

הצלחנו לפצח את האתגר של עבודת אנשי הטיפול באומנויות בביה”ס. בנינו מודל אשר מייצר גשר בין עולם הטיפול לעולם החינוך ופיתחנו שפה אחת. שפה  עשירה ומדויקת אשר עוזרת ליישם דרך עבודה מותאמת למטפלים באומנויות לשירות החינוך. זה לא סוד כי מטפלים באומנויות לא פעם מתוסכלים בתוך מערכות החינוך השונות, בעיקר לאור הפער בין הציפיות של הממסד החינוכי לבין הציפיות שלהם מעצמם בתוך המרחב האישי, מקצועי, בית ספרי. המודל שפיתחנו מצמצם את הפער ואף מציע דרך עבודה חכמה ותואמת לכל הצדדים תוך שמירה על המעטפת, הגבולות ועל המקצועיות.

אנחנו מזמינים מטפלים באומנויות למפגשי למידה והדרכה קבוצתיים ופרטניים. מבטיחים לכם כי תגלו עולם חדש.

אנחנו עוסקים בכל קשת הנושאים התפקודיים במרחב החינוכי, רוחני, טיפולי וקשורים לכל העוסקים בחינוך ללא הבדל בין המגזרים השונים חרדים, כיפות סרוגות, חילוניים ….. חינוך רגיל ומיוחד.

בנוסף להנ”ל, אנחנו נוגעים  ביחסים בתוך הארגון, ביחסים בין הארגון החוצה, יחסים בין בית הספר להורים, ניהול בית ספר או מחלקת חינוך על פי הגישה של “נחת רוח”, כולל, שינוי ארגוני, תפיסתי ומערכתי של ההובלה והתנהלות הארגון.

אחרי הפנייה אלינו, נזמן מפגש וממנו נילמד על הצורך, השאלה, החיסרון אותו מבקשים למלא. כמות המפגשים, משך התהליך, מספר מפגשים וכו’ יגובשו במשותף עם עובדי נחת רוח.

כל המפגשים כרוכים בתשלום אותו ניתן לברר עם מזכירת המרכז.

לכן חשוב כתנאי, לפני פנייה אלינו ובוודאי לפני שיוצאים לדרך שתהיה, הסכמה על הנחות היסוד העומדות בבסיס זהותנו היהודית (עם, בורא וארץ) ומהוות תנאי הכרחי לדיאלוג הרוחני שיבנה בין הפונים לעובדי המרכז.